poniedziałek, 21 grudnia 2009

Ostatnia niedziela Adwentu i powitanie zimy

Nasi znajomi maja piękną działkę położoną bezpośrednio nad rzeką. W czwartą niedzielę Adwentu organizują zawsze ognisko. Przy temperaturze -9 stopni witaliśmy zimę.





Ze względu na temperaturę jedzenie musiało byc w altance.



Sałatki i kiełbaski trzyma się najczęściej w lodówce. My kładliśmy je przy grzejnikach :-).



Przy swiatecznej muzyce i gorącym winie grzaliśmy się przy ognisku.





Dzisiaj rozpoczęłam swiąteczne gotowanie. Uszka i pierogi już gotowe.



Nie wiem jak Wy robicie ciasto na pierogi. Ja kiedyś robiłam je z całego jajka.


Teraz robię wg innego przepisu. Do ciasta daje się tylko żółtko. Pierogi są wtedy miękkie i smaczniejsze.



Poniżej podaję proporcje:

0,5 kg mąki

3 łyżki oliwy

1 jajko - żółtko dajemy do mąki, białko do farszu.

woda, sól

 
Pozdrawiam Was serdecznie.
Violcio11

13 komentarzy:

Kamila pisze...

Oj zabawa musiała być przednia, fajny pomysl na spędzenie zimowej niedzieli . Pozdrawiam serdecznie

llooka - K a r o l i n a pisze...

Na taką deseczkę serów i ja bym wpadła, mimo siarczystego mrozu:)
Ciepełko zostawiam!

Elisse pisze...

Super takie spotkanko...aż zazdroszczę. Ja do ciasta też daję tylko żółtko, ale zamiast oleju łyżkę masła,a z białka robię bezy:)
Pozdrawiam serdecznie i wypij jeszcze tego grzańca, cobyś na swięta się nie rozchorowała:)

Anonimowy pisze...

Cudownie :)) Pozdrawiam gorąco

Małgośka pisze...

Rozbawiły mnie te sałatki i kiełbaski przy grzejniku:-)sama bym do nich przysiadła...W taki mrozik niełatwo mnie z domku wygonić,ale jak na to ognisko patrzę to trochę Wam zazdroszczę.
Pozdrawiam gorąco.

MariaPar pisze...

Cudownie spedzone chwile ! Pozdrawiam i ślę bożonarodzeniowe życzenia dla Ciebie i Twoich bliskich !

Bianca~ pisze...

Wspaniała tradycja się zapowiada. Od spotkania z przyjaciółmi to nawet siarczysty mróz nie był Was w stanie odciągnąć.... Trzeba rozpropagować takie zimowe ogniska.... Pozdrawiam.

Renata pisze...

Super, już jak patrzę na tę łódkę to mnie zazdrość zżera.....

Pierogi i uszka smakowite :))
Pozdrawiam cieplutko

wdomuujagi pisze...

smakowicie powitaliście zimę.
Kiedyś robiłam podobne ciasto na pierogi, ale ostatnio to robię w/g przepisu który podałam na swoim blogu,jest wyśmienite i polecam.
Wesołych Świat

Alexa pisze...

Wspaniały pomysł na powitanie zimy :)
Ta kolekcja serów...mniam, mniam :))

Ita pisze...

Na ognisko nigdy nie trzeba mnie namawiać ,uwielbiam!
Świetny pomysł na towarzyskie spotkanie .I jak widać świąteczne przygotowania idą u Ciebie pełną parą. Wesołości wiele życzę w te Święta oraz spokoju i wytchnienia .
Pozdrawiam cieplutko.

Alexa pisze...

Violciu droga, życzę Ci przepięknych, spokojnych, radosnych Świąt :)

Małgosiaart pisze...

Życzę pełnych miłości, ciepła i spokoju ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA:)